top of page

Zrób krok do przodu!

Tak bardzo boimy się nowych, nieznanych nam rzeczy. Stajemy przerażeni przed sytuacją w jakiej jeszcze nie byliśmy. Niezależnie od tego czy dotyczy dużej sprawy jak rozpoczęcie studiów, podjęcie nowej pracy, gra w klubie sportowym. Czy jest to podjęcie decyzji, która początkowo w mniejszym stopniu wpłynie na nasze dotychczasowe życie jak na przykład rozpoczęcie pisania książki, zaangażowanie się we wspólnotę katolicką, pomoc słabszym. Czy też dotyczy to rezygnacji z czegoś po dokładnym przemyśleniu na przykład z pracy w której jesteśmy niedoceniani, z relacji z drugą osobą która nas niszczy. Za każdym razem przenika nas ten sam strach.

Paraliżujący lęk przed tym co nieznane.

Ja mam tak w bardzo wielu sytuacjach. Strach wywołuje we mnie na przykład rozpoczynający się rok akademicki. Związane z tym niewiadome odnośnie przedmiotów, prowadzących, zakresu materiału nie są dla mnie miłym doświadczeniem. Podobnie jak decyzja o rozpoczęciu pisania bloga także nie należała do najłatwiejszych. Myśli, że moje teksty są zbyt słabe, że się nie nadaję do tego, że nikt nie będzie tego czytał, albo co jeszcze gorsze, że zostanę źle oceniona wywoływał panikę. I odnoszę wrażenie, że każdy to przechodzi.

Pytanie brzmi: kto kieruje Twoim życiem, strach czy Ty? Zatrzymaj się i Ty na chwilę i pomyśl ile w Twoim życiu było sytuacji w których to strach wygrał? W których odpuściłeś bo sam w siebie nie wierzyłeś? Bo bałeś się reakcji najbliższych Ci osób? Bo bałeś się, że się nie uda i wyjdziesz na jeszcze większego nieudacznika? Bo bałeś się, że podejmiesz złą decyzję? Ja jestem już na końcu studiów, jak widać piszę bloga. Nie dałam się lękowi! Jezus mówił do mnie „Nie bój się” dając mi siłę. I mówi to samo dziś do Ciebie! Może i się nie uda. Ale zobacz jak odważny jesteś, że podjąłeś ryzyko! Może i inni pomyślą o Tobie źle. Ale zobacz, że Twoja wartość nie zmieni się bo ona jest w Tobie! Może podejmiesz niewłaściwą decyzję. Ale nie myli się tylko ten co nic nie robi.

Każda porażka, każda niewłaściwie podjęta decyzja pozwala Ci stawać się lepszym człowiekiem! Nie pozwól, abyś pozbawił się czegoś przez strach. Podejmij dziś wyzwanie! Pomyśl o decyzji nad jaką w ostatnim czasie myślisz, nad czym się wahasz? Czego się boisz? Czego pragniesz? Pomyśl i zrób to! Na wysokie szczyty wchodzi się krok za krokiem, powoli. Pamiętaj także, że czasami tym „krokiem do przodu” jest cofnięcie się i wybranie innej drogi. Dlatego zrób dziś mały krok ku spełnieniu swoich marzeń, zrób krok ku polepszeniu swojego życia, zrób krok by zbliżyć się do Boga! Nie bój się! Po prostu to zrób! Jeden mały krok!

Wierzę, że Ci się uda! Monika

Featued Posts 
Recent Posts 
Find Me On
  • Facebook Long Shadow
  • Twitter Long Shadow
  • YouTube Long Shadow
  • Instagram Long Shadow
Other Favotite PR Blogs
Serach By Tags
Nie ma jeszcze tagów.
bottom of page